CAT supportsite: Digitaal toetsen met Remindo

Toetsvragen en vragenbank

Terug

Bewerkingen op een vraagselectie: vraaginstellingen en vraagstatus wijzigen

Als je een vraagselectie hebt gemaakt in Beheer inhoud, maak je de bewerkingsacties voor die vraagselectie zichtbaar, door op het stroom-icoon in het goudgele veld links in je vragenbank te klikken.

 De complete lijst met bewerkingsacties ziet er als volgt uit:

In de volgende stappen worden de acties ‘Pas de instellingen aan’ en ‘Vraagstatus (wijzigen)’ uitgelegd.

  • Stap 1

    Vraaginstellingen – Pas de instellingen aan

    • Kies in de lijst van bewerkingsopties (zie screenshot in inleiding) de optie ‘Pas de instellingen aan’.
    • De opties in onderstaande screenshot verschijnen.
    • Via deze pagina kun je de instellingen, die je invoert als je een nieuwe vraag aanmaakt, aanpassen voor jouw selectie.
    • Voer de gewenste aanpassingen in.
    • Klik als je klaar bent op ‘Sla aanpassingen op’ rechts onderin de pop-up.

  • Waarschuwing! Voordat je de instellingen van vragen in bulk aanpast, moet je goed beseffen dat een aanpassing (bijvoorbeeld een ander code/kenmerk) geldt voor alle geselecteerde vragen. Bijvoorbeeld bestaande namen van vragen of de rekenmachine-instellingen kunnen hierbij verloren gaan.

  • Stap 2

    Vraagstatus (wijzigen)

    Onder ‘Vraagstatus’ kun je de status van de geselecteerde vragen aanpassen. Klik hiervoor op de optie die je wenst. De betekenissen van de opties zijn:

    • Vragen in Concept kun je aanpassen naar Goedgekeurd. Goedgekeurde vragen kun je opnemen in een toetsmatrijs.
    • Vragen in Concept kun je aanpassen naar Ter controle. Deze optie geldt als je geen docent bent/auteurprofiel hebt en bijvoorbeeld vragen voor een docent invoert.
    • Goedgekeurde vragen kun je aanpassen naar status Reparatie. Doe dit bijvoorbeeld als je vragen opnieuw wilt bekijken en dus tijdelijk niet in een toetsmatrijs wilt inzetten.
    • Vragen met elke status kun je aanpassen naar ‘Gearchiveerd’.

    Wanneer je een optie aanklikt, kun je een (optionele) reden opgeven, die in de historie van de vraag wordt opgeslagen.

    • Klik daarna op ‘Bevestigen’.

Terug