Toetsen op afstand

Aanvraag e-assistant bij een online thuistoets

In verband met de toename van het aantal online thuistoetsen via Remindo, is er vanaf 11 januari de mogelijkheid om de toets de laten begeleiden door een e-assistant. Net als in de toetszaal is de e-assistant nu online beschikbaar voor Remindo-gerelateerde vragen. Het gaat om een pilot die aan het einde van periode twee wordt geëvalueerd.

Werkwijze

• De e-assistant ondersteunt met de toets via MS Teams. Indien nodig kun je het scherm delen met de e-assistant.
  • De e-assistant heeft zelf geen toegang tot Remindo en heeft niet de rechten van een keyuser Remindo.
  • De e-assistant is er om te ondersteunen bij acties in Remindo, zoals:

> hoe kan ik tijdens de toets extra tijd toevoegen?
> hoe moet ik studenten goedkeuren?
> hoe werkt een gezamenlijke start?
> Daarnaast kan hij/zij overige vragen van de docent en de studenten beantwoorden.

• De e-assistant kan dus alleen instrueren welke acties de docent moet doen, de e-assistant kan in geen enkel geval taken en verantwoordlijkheden overnemen van de docent.
  • 20 minuten voor aanvang van het toetsmoment belt de e-assistant je via MS teams. De e-assistant is gedurende de hele toets online aanwezig voor ondersteuning m.b.t. Remindo.

Aanvraagprocedure

Aanvraagtermijn:

De aanvraagtermijn voor een e-assistant is tot maximaal twee weken van te voren. Wordt het later aangevraagd, dan doen we ons best maar kunnen begeleiding niet garanderen.

Aanvraagproces:

1. De toets wordt via de reguliere weg van roostering aangevraagd als “online thuistoets” en komt zo in het overzicht van digitale toetsen te staan (Google sheets).
  2. Via dit online formulier kan de docent de aanvraag doen.
  3. De planner deelt een e-assistant in op de toets.
  4. Vanuit de mailbox e-surveillant@uu.nl wordt vervolgens z.s.m. een e-mailbevestiging gestuurd om de docent en e-assistant te koppelen en de werkwijze toe te lichten. De facultaire key-user wordt meegenomen in de cc. ter informatie.