Toetsinzage

Digitale inzage in Remindo instellen of aanvragen

Instellingen voor een digitale inzage in Remindo

Op de pagina ‘Inzage toets in Remindo’ kon je lezen over de verschillende manieren waarop je studenten inzage kunt geven in hun toets. Deze pagina gaat over het klaarzetten (instellen) van de digitale inzage via de Planning in Remindo.

Gevraagde gegevens

• Benader voor het roosteren van je digitale inzage de facultaire roosteraar, als de inzage beveiligd op Chromebooks is of als je er een zaal voor wilt reserveren.
  • Om een inzage in Remindo te plannen, moeten enkele gegevens/voorkeuren worden ingesteld. Dit kun je zelf instellen. Instructie vind je op deze supportpagina. Voor eventuele vragen, kun je hulp krijgen van je key-user.

Plannen inzagemoment in Remindo

Volg onderstaande stappen om een inzagemoment in te stellen:

• Log in op de afnameomgeving: remindo.uu.nl
    • Ga naar tabblad Planning (Remindo opent automatisch in de Planning)
    • Klik op Plan een nieuw inzagemoment.

• Het venster Plan inzagemoment opent.

• Kies bij Inzagemoment gekoppeld aan voor Toetsmoment (kies je voor ‘toetsmatrijs’, dan maak je een inzage aan voor alle toetsmomenten waarvoor die toetsmatrijs is gebruikt)

• Bij Toetsmoment: selecteer je toets(moment) uit de lijst.
    • Typ de naam van je cursus in het zoekveld om het toetsmoment sneller te vinden.

Goed om te weten: Als er voor je toets meerdere toetsmomenten zijn gepland, moet je ook meerdere inzages plannen.

• Het advies is de inzage voor de start van de toets te plannen. Dan worden alle studenten die de toets maken automatisch toegevoegd aan het inzagemoment.

Plan je de inzage de start van de toets, kies dan voor Ja bij de vraag ‘Voeg ook alle kandidaten die dit toetsmoment al hebben afgerond toe aan dit inzagemoment?’.

• Vul bij Te starten vanaf en Te starten tot de begin en eind datum/tijdstip in van het toetsmoment.

In deze periode kunnen de studenten de inzage van hun toets starten.

• Kies bij Tijdsduur, het aantal minuten dat deze inzage beschikbaar is hoe lang de studenten inzage kunnen krijgen in hun toets. Gebruik hiervoor de schuifbalk of vul het aantal minuten. Minimum = 1 minuut / Maximum = 300 minuten

Let op! Stel dat de periode dat de inzage te starten is, 60 minuten bedraagt. Als een student na 40 minuten pas start met een inzage van 30 minuten, dan heeft de student vanuit de software nog steeds 30 minuten om de inzage te doen.

• Krijgen de studenten inzage vanaf een eigen device (‘thuis’), selecteer dan Nee.
    • Krijgen ze alleen inzage vanaf (beveiligde) Chromebooks van de UU, selecteer dan Ja.

• Mogen de studenten de inzage starten zonder goedkeuring docent, selecteer dan Nee.
    • Kunnen de studenten de inzage pas starten na goedkeuring docent (zoals bij de start van een toets), selecteer dan Ja.

• Mogen de studenten tijdens de inzage via Remindo geen opmerkingen plaatsen, selecteer dan Nee.
    • Mogen de studenten tijdens de inzage via Remindo opmerkingen plaatsen, selecteer dan Ja.

• Mogen de studenten tijdens de inzage via Remindo niet de naam van de corrector zien bij open vragen, selecteer dan Nee.
    • Mogen de studenten tijdens de inzage via Remindo de naam van de corrector zien bij open vragen, selecteer dan Ja.

• De opties onder Zichtbaarheid van resultaten voor de kandidaat bepalen wat de studenten mogen zien tijdens de inzage. Mogen de studenten alles zien (vragen, antwoorden, punten per vraag, commentaar en cijfer), kies dan overal Ja.
    • De terugkoppelingsrapportage mag op Nee blijven staan, behalve als je daar specifiek gebruik van gemaakt hebt tijdens het samenstellen van je toets.

Een uitgebreide uitleg per item is te lezen op de pagina Inzicht in de inzage van de student van de supportsite.

• Klik op Opslaan.

De inzage staat nu gepland en wordt getoond in de lijst van Inzagemomenten (tabblad).

Wanneer studenten toestemming nodig hebben om te starten met de inzage, en/of wanneer je comments van de studenten wilt kunnen zien en/of op reageren, dan is het belangrijk dat er een toezichthouder toegevoegd wordt (jezelf of een collega).
    Let op: wanneer je werkt met kandidaatgroepen wordt de docent voor die kandidaatgroep automatisch gekoppeld aan de inzage.

• Klik in het overzicht van inzage op het icoon voor het toevoegen van toezichthouders bij de gewenste inzage (zie screenshot).
    • Klik vervolgens op ‘Voeg toezichthouders toe’.
    • Vul je eigen naam (of die van een collega) in in het veld ‘Zoek naar specifieke toezichthouders’ in het zoekveld voor trefwoorden en klik op filter.
      Let op: vul niet je naam in in het zoekveld van de kandidaatgroep, deze filtert alleen op kandidaatgroepen.
    • Selecteer je eigen naam (of die van een collega) en klik op doorgaan.
    • Klik in het volgende scherm op ‘Voeg toezichthouder toe’.

De toezichthouder is nu gekoppeld aan de inzage.

• In tegenstelling tot bij een toetsmoment is het bij de inzage wél mogelijk om jezelf als toezichthouder toe te voegen.