Handleidingen

Toestemming geven voor start digitale toets: type toetsmoment en resterende tijd

Deze pagina geeft achtergrondinformatie bij de Instructie voor docenten bij de afname van een digitale toets op de toetslocatie (NE).

Remindo biedt enkele mogelijkheden om de studenten toestemming te geven met de toets te starten. De belangrijkste mogelijkheden lichten we hier toe.

Toetsmoment:

Een toets wordt ingepland in een toetsmoment. Toestemming tot starten kun je geven vanaf en tot een bepaald moment dat in de Planning staat. Er zijn drie typen toetsmomenten:

• Periode: studenten kunnen alleen een deel van de toetsduur (bv de eerste 30 minuten van een toets van 120 minuten) inloggen en toestemming aanvragen
    • Vast tijdstip: studenten kunnen inloggen en toestemming aanvragen tijdens de hele toetsduur
    • Gezamenlijke start: studenten starten gezamenlijk, op het moment dat de docent de toets start. Inloggen en toestemming geven, gaan aan de start vooraf!

Aanvullend: Je kan ‘Vroegtijdig toegang’ geven. Dit betekent: de student kan al inloggen en toestemming krijgen vóór de start van het toetsmoment. Dit is standaard een half uur van tevoren.

• De pagina ‘Planning’ in Remindo geeft een overzicht van de toetsmomenten. Als docent zie je daar de afgenomen en ingeplande toetsen van de cursussen waar je aan bent verbonden. De key user van je faculteit plant deze toetsmomenten in.

Resterende tijd:

In Remindo wordt de duur van de toets ingesteld: bijvoorbeeld 90 minuten. Als je toestemming geeft, kan de resterende tijd op twee manieren worden berekend:

• Vanaf individuele toets: de resterende tijd wordt berekend vanaf het moment dat een student toestemming krijgt met de toets te starten. De student ziet bij de start de hele toetsduur (tijdslimiet=). Na de toetsduur sluit Remindo automatisch af en kan de student niet verder werken. Start de student een half uur later, dan heeft hij/zij bij deze instelling alsnog 90 minuten in Remindo om aan de toets te werken. De tijd die Remindo tijdens de toets aangeeft kan daarom afwijken van de geplande reguliere eindtijd.

Vanaf start toetsmoment: de resterende tijd wordt berekend vanaf de start van het toetsmoment in de planning. Mocht de student (bv) 10 minuten later dan de start van het toetsmoment beginnen dan ziet de student dat er 10 minuten minder tijd is om de toets te maken (tijd over=). De start van het toetsmoment is bij de ‘Gezamenlijke start’ het moment dat de docent de toets start.