Toetsingsproces

Basisstappen toets maken en afnemen in Remindo

• Hieronder vind je de basisstappen om een toets in de Remindo software aan te maken en af te nemen. De stappen geven houvast in het proces, maar vormen geen checklist.
  • Je key-user kan je meer informatie geven en weet alle stappen die nodig zijn voor een goede voorbereiding en afname van de digitale toets. Je key-user zal je een paar keer om noodzakelijke informatie vragen.
  • Er is voor docenten een checklist beschikbaar die je helpt geen zaken over het hoofd te zien. Hierin staan: praktische aandachtspunten en aandachtspunten voor het aanmaken van een vraag en toetsmatrijs.
  • Onderstaande nummers komen overeen met de stappen op de homepage, maar op de homepage staan ook alle andere onderwerpen.

N.b.: sommige links hieronder bespreken meerdere volgende bulletpoints.

Basisstappen

1. Lees de praktische informatie vooraf

2. Vragen maken

3. Een toets samenstellen (via Toetsen)

• Ga naar Toetsen
  • Maak een toetsmatrijs aan. Toetsvormen zijn toets, oefentoets of oefening. Gevorderde thema’s: Werken met Brontoetsmatrijs en Variant.
  • Stel de instellingen van je toetsmatrijs in. Lees meer over cesuur en raadkanscorrectie.
  • Voeg regels toe. Je kan variëren in de volgorde waarin je de vragen aanbiedt in de toets. Let bij de toetsopbouw op, als je open vragen ‘per vraag’ (horizontaal) wilt nakijken.
  • Voeg vragen aan regels toe
  • Sla je toetsmatrijs op (doe dit na elke wijziging)
  • Keur je toetsmatrijs goed

Testen toetsmatrijs

• Ga naar de Afnameomgeving
  • Ga naar tab Cursussen en toetsmatrijzen
  • Test je toets als student (pas eventueel vragen of toetsmatrijs aan)

Het inplannen van het toetsmoment en het koppelen van kandidaten doet de key-user voor je. Stuur je studenten de studentinstructie op.

4. Toetsafname

5. Analyses

• Ga naar tab Analyses om toetsresultaten te bekijken en analyseren. Na de toetsafname zijn sommige instellingen m.b.t. beoordeling aanpasbaar, bv. in antwoordmodel en cesuur.

6. Inzage